Re: Jestem niedoswiadczona informatyczna... Czy ktos zechce mi pomoc? :)

Autor: mpx <mpx_at_nospamhoga.pl>
Data: Fri 13 Jan 2006 - 22:54:35 MET

Na allegro jest ogromny wybór kart używanych. Z kart starszego typu polecam
jedynie ATI i Matroxa gdyż pozostałe - zwłaszcza nVidia - mają słabą jakość
obrazu 2d, tzn. są mało ostre i mało kontrastowe (wyblakłe). ATI Rage 128 to
najtańsze karty, wersję 16 MB można mieć za 15 zł + wysyłka. Nie są szybkie
w 3D, lecz mają dobre wspomaganie 2D. Matrox G450 ma podobną szybkość, nieco
ostrzejszy obraz, czasem fajne funkcje pracy na 2 monitorach na raz i
niestety wyższą cenę. Najlepszą z tanich kart jest Radeon 7500, jakiegoś
markowego producenta (MSI, Gigabyte, Sapphire itp.), bo da się już na nim
pograć w jakieś tare gry 3D. Są też wersje 2 monitorowe z wyjściem DVI.