Re: intel BX / ZX pamięci

Autor: Sander <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13>
Data: Fri 13 Jan 2006 - 19:05:59 MET

"ToMasz" <twitek4@gazeta.SKASUJ-TO.pl> w news:dq8j6p$t53$1@inews.gazeta.pl
napisał(a):

> o ile wiem, do płyt na intelu bx jest ciezko dostac duzą pamiec bo nie
> przyjmuje jednostronnych? czy cos pomieszałem?

Nie jest znowu tak ciężko. Pozatym BX obsługuje moduły
max 128MB na jeden bank, więc moduł 256MB MUSI być dwubankowy.

> planuje pilnie(dzisiaj) kupic płyte z intelem ZX i zastanawiam sie czy
> równiez bewdzie przewalone, czy też costam intelowcy poprawili.

To jeszcze gorszy chipset, ma zmienijszoną ilość linii adresowych
przez co obsługuje mniej pamięci bo ogólnie max 256MB,
podczas gdy BX obsługuje max 1024MB.

Pozatym ZX obsługuje max 64MB na jeden bank,
więc moduł 128MB MUSI być dwubankowy.

> niewiem czy
> bx w stosunku do ZX jest młaodszy czy starszy.

Chyba nowszy, ale _zdecydowanie_ gorszy/okrojony.

> mam 2 kosci pamieci, każda po 128mega, i na kazdej znich, ukłądy scalone są
> tylko po jednej stronie płytki drukowanej.
> zadziała w pełni na ZX sie?

Po ilu stronach są kośći to nie ma znaczenia.
Ważne jest ilu bankowy jest moduł.

> mam instrukcje, ale pisze tylko ze mozna maksymalnie na plycie umiescic 256
> mega i maksimum jednego slotu to tez 256mega ( 3 sloty)

No i ?

--
SANDER | ABIT IC7 + P4 2.40C @ 3.00 + Zalman CNPS 7000A-Cu +1024MB PC3200
Iiyama Vision Master Pro 450  +  Gainward GF FX 5700 Ultra 128MB 500/1000