Re: wypalony pixel w notebooku i co dalej ?

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Fri 13 Jan 2006 - 17:19:02 MET

> kupiłam sobie notebooka Vobis DIGITAL MCA 36015G, jednak już po tygodniu
> pojawił się wypalony pixel (świeci na czerwono)
> z tego co wiem, musi być kilka wypalonych pixeli obok siebie, żeby
> wymieniono mi matrycę (ew. całego notebooka- przynajmniej tak zrozumiałam z
> instrukcji)

Tak, szczegóły znajdziesz na sieci szukając "uszkodzone piksele" ISO.
Musisz wiedzieć jaką masz gwarancję na LCD, zapewne ISO 13406-2. W
skrócie: jedynka na końcu oznacza, że LCD jest wymieniane już przy
jednym uszkodzonym subpikselu, 2 to już ich musi być kilka. Odległość
raczej nie gra roli, bo musiałbyś mieć uszkodzone piksele bardzo blisko.

> czy jest możliwość spowodowania wypalenia kilku kolejnych pixeli?

Zanim zadasz takie pytanie, zastanów się trochę. :|
Możesz uderzyć młotkiem w matrycę, na pewno się uszkodzą. :|

> ew. czy jest możliwe oddanie komputera do sklepu i domaganie się zwrotu
> pieniędzy?

Raczej musisz się nauczyć z tym żyć.