Re: Jakie wady mają okrągłe kable do HDD?

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Thu 12 Jan 2006 - 21:18:44 MET

> Jakie wady mają okrągłe kable do HDD? (jeśli w ogóle jakieś mają...)
> Można "ze spokojnym sumieniem" zastąpić takim kablem tradycyjną "taśmę"?
> Dzięki!

Wymienilem taśmy na okrągłe kable już w kilku komputerach.
Nie zauważyłem zadnych problemów, zadnych spadków transferów.

Natomiast w przypadku większosci takich kabli denerwuje mnie
ich sztywność. Te ich gumowe osłonki są dosc mało elestyczne.

Do zwykłej taśmy IDE bardzo łatwo podłaczyć 2 urządzenia
znajdujące się jedno na drugim. Przy pomocy okrągłego kabla
jest to nieco trudniejsze.

Szukaj kabli w mozliwie cienkich i gietkich osłonkach,
najlepiej nie chamski gumo-plastik, tylko jakaś siatko-plecionka.

Prawdą jest to, co piszą tu niektórzy pół-złośliwie,
że największą zaletą SATA są kable. Tak jest!

latet