Padnięty WD 1200 JB?

Autor: Marek <ANTYSPAMmarek_g_at_gazeta.pl>
Data: Thu 12 Jan 2006 - 20:27:44 MET

Dysk poddaje się partycjonowaniu, ale formatowanie trwa wieczność.
Ściągnąłem ze strony WD program WdDataLifeGuard i okazało się, że przy "raw
read error rate mam czerwony ptaszek a parametry jak poniżej:
Value: 1
Threshold: 51
Worst: 1
Warranty:1

W testach mam do dyspozycji:
Quick test : nie przechodzi, bo wykłada się na odczycie parametrów SMART
Extended test : przerywa z komunikatem że znalazł zbyt dużo błędnych
sektorów

Write zeros: rozpoczyna, ale po nadpisaniu iluś-tam sektorów wiesza
komputer- tylko reset pomaga.

Dysk prawdopodobnie do kosza, ale zastanawiam się jeszcze nad próbą
niskopoziomowego formatu. Jakim programem ? Co jeszcze mogę zrobić? Będę
wdzięczny za wszelka pomoc i sugestie.

--
Marek