Re: Oszczędność energii elektrycznej

Autor: Leszek K <leszek60wytnij_at_neostrada.pl>
Data: Thu 12 Jan 2006 - 16:58:00 MET

PAndy napisał(a):
> "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote in message

> PFC

> Hehe, nie do konca... poszukaj na stronach z aplikacjami Motoroli (teraz ON
> Semi) tam bardzo dokladnie opisane sa wszystkie zaleznosci. A uklad PFC jest
> niezbedny nie tylko dla wygody dostawcow. z moich obserwacji wynika ze
> roznice widac - niektore liczniki sa wrazliwe inne nie - nie ma reguly...

Nie, nie i jeszcze raz nie. Jako stary elektryk mogę Cię zapewnić, że
KAŻDY licznik niezależnie od producenta MUSI prawidłowo obliczać moc
(inaczej nie przeszedł by legalizacji). Z drugiej strony zapewniam Cię,
że każdy układ korekcji przesunięcia fazy (a aktywny w szczególności)
powoduje zwiększenie powoduje wzrost poboru mocy. Można to zaobserwować
w zasilaczach z PFC - komputer wyłączony a zasilacz gorący.