DVD + CD-Rom = niestabilna praca komputera...

Autor: Prof_Ex <prof_ex_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 12 Jan 2006 - 10:26:35 MET

Witam!

Mam taki problem:
Zainstalowałem w komputerze kolegi nagrywarkę DVD (LG GSA-4167B).
Podłączona jest ona do kontrolera (jako master) razem
z CD-ROMem (LG CRD-8400C) - jako slave.
Komputer posiada jeden dysk twardy podłączony do drugiego złącza
kontrolera.
System operacyjny - Windows 98 SE.
Oprogramowanie dla DVD - Nero 6.

Z początku wszystko chodziło bez najmniejszych zastrzeżeń,
jednak po paru dniach (przyczyna niewyjaśniona) pojawiły się
kłopoty z odczytem płytek zarówno w CD-ROMie jak i DVD (testowane
były różne płytki). Komputer podczas próby ich odczytu często się zawiesza.
Jednak taki problem występuje tylko pod Win98. Gdy odpalę komputer z dyskietki
startowej (też utworzonej pod tym systemem) problem znika.
Wirusów ani innych bakcyli nie ma na 100% - sprawdzone.

Co może być tego przyczyną?
Proszę o radę bo inaczej czeka mnie reinstalacja systemu...

Pozdrawiam!
Prof_Ex