Re: Uruchamianie kompa o wskazanej godzinie

Autor: Arek <arcady2WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 10 Jan 2006 - 18:05:28 MET

> Ano właśnie! Wyłączony komputer można włączyć tylko ręcznie. Wszelkie jakieś
> samoczynne działania możliwe są tylko ze stanu wstrzymania/uspienia. A oto co
> pisze twórca programu KM Wakeup w pomocy usuwaniu problemów:
>
> "Program działa pod systemami Windows 98/Me/2000/XP/2003 i nowszymi.
> Wstrzymanie i budzenie działa tylko wtedy, gdy komputer/system wspierają te
> funkcje sprzętowo (interfejs ACPI/APM). Jeśli można uśpić komputer z poziomu
> Windows, to KM Wakeup również powinien to robić.
(...)
> S3(STR) - Suspend To RAM: procesor i urządzenia w komputerze nie pracują -
> podtrzymana jest jedynie zawartość pamięci RAM, w której przechowane są
> wszystkie, niezbędne do obudzenia komputera, informacje. Ten tryb gwarantuje
> niskie zużycie prądu, kosztem dłuższego budzenia."
>
> Ja mam AMI- bios, po jednorazowym ustawieniu na S3(STR) komputer zasypia
> całkowicie. Jest cisza jak przy wyłączonym.

U mnie też działa tryb S3(STR). Program KM Wakeup potrafi go nawet wyprowadzić
ze "spiączki", ale... po 2 min. od "przebudzenia", "zasypia" ponownie :(

Swoją drogą zastanawiam się jak działa ten program. Skoro w w trybie S3(STR),
procesor jest wyłączony, jak może on pracować i czekać na właściwą do
"przebudzenia" godzinę?

--
Pozdrawiam, Arek