Re: Oszczędność energii elektrycznej

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sat 07 Jan 2006 - 12:04:54 MET

"artur" <vanilla2@interia.pl> wrote in news:dpo5c5$2io0$1@news.mm.pl:

> Chcialbym zapytac o zuzycie energii elektrycznej wobec uzywalnosci
> komputera. Poniewaz pobieznie slyszalem, ze komputer z monitorem tak
> naprawde duzo zuzywa energii....jezeli tak, to czy sa mozliwosci na
> zredukowanie zuzycia energii i jakie to sa mozliwosci?

wobec zuzywalnosci komputera?? mamy jakis wspolczynnik podac??

monitor CRT (kineskopowy) to jakies 100W;
monitor LCD (cieklokrystaliczny) to juz tylko okolo 40W;

podzespoly komputera dobierz tak, zeby byly wystarczajace do pracy,
ale nie lepsze, bo lepsze pobieraja wiecej pradu; szczegolnie: jezeli
jest to komputer "biurowy" to bierz grafike zintegrowana, nie montuj
czasem kart przeznaczonych do gier (procesory 3D kart do gier biora
duzo pradu); procesor mozesz kupic w wersji mobile (dla komputerow
przenosnych) - nie jestem na biezaco, ale kiedys popularne byly procki
AMD w wersji mobile (czy wymaga to wsparcia ze strony plyty glownej)?

sama jednostka centralna "wspolczesna" bedzie pobierac okolo (liczby
troche "z kosmosu") 200W do 300W;

pzdrv;
adas;