Re: PCI Express x16 a PCI Express x1

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 06 Jan 2006 - 19:19:51 MET

"gummi_cezar" <gummi_cezar@poczta.onet.pl> wrote in message
news:dpm1e1$1c1$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Teoretycznie kartę x1 można wsadzić do x16 i powinna działać. - Jedna z
> zalet PCIE.
>
> Czy do x1 można wsadzić kartę x16 to nie wiem ?

Mozna pod warunkiem ze sie wyrznie w gniezdzie tylnia scianke by weszla
plyta... niestety projektujac 16x tworcy tego standardu nie pomysleli by
mozna bylo wlozyc karty zawsze w x1... natomiast przeszkoda jest tylko
natury mechanicznej, gdzies w sieci jest test "kastracji" x16 przez
zaklejanie kolejnych lane'ow - karta x16 chodzila na x1 bez klopotu...