Re: SMART problem

Autor: Edzi <Pla_at_ipla.fm>
Data: Thu 05 Jan 2006 - 12:40:05 MET

Użytkownik "Paweł Hajto" <hajto@usunac.salbis.net> napisał w wiadomości
news:dpiv0g$p5g$1@atlantis.news.tpi.pl...

> "Hard disk drives are not airtight. They have a permeable filter (a
> breather filter) between the top cover and inside of the drive, to allow
> the pressure inside and outside the drive to equalize while keeping out
> dust and dirt."
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_disk
>
> Czyli jednak teza o parze wodnej w jakis tam stopniu jest uzasadniona...?

Rozbierz taki dysk to zobaczysz :-). Jest tam naklejony (najczęściej) taki...
hmmm... "papier", którego zadaniem jest przepuszczanie (powolne) powietrza bez
kurzu w celu wyrównania ciśnień (temperatury itp). Co do wilgoci to się nie
wypowiem. W każdym dysku jest jeszcze jeden filtr - malutka gąbka omeszczona z
jednej strony na obwodzie talerzy - wyłapuje ona ewentualny kurz, który się
przedostanie do dysku. W kilkuletnich dyskach ta gąbka jest wciąż biała :-)
Ale co do wilgoci to wydaje mi się, że w takich różnych warunkach pogodowych
rzeczywiście może być potencjalnym problemem.
Ale nadal pozostaje otwarte pytanie czy da się (i czym) zmienić status smart
dysku) oczywiście pomijam extremalne zabiegi z wylutowywaniem i
przeprogramowywaniem biosu dysku.

--
Edzi