Re: Tanie drukarki laserowe.

Autor: Andrzej Rumin <rumin_at_hate.spam.data.pl.invalid>
Data: Thu 05 Jan 2006 - 00:49:56 MET

Wed, 04 Jan 2006 17:28:00 +0100, Andrzej Stasiewicz
  <asta_nie_nie_@bsk.vectranet.pl> wrote:

> Za to warto rozwazyc serie 4000 i wiecej. Szybkosc, 1200 DPI,
> no ale duza krowa na biurku ... Poniewaz mysle o niej - ma ktos
> spostrzezenia?

Duża i _ciężka_. Weź to pod uwagę, jeśli zamierzasz ją wnieść na dziesiąte
piętro bez windy :) albo ustawić na stoliku z rozjeżdzającymi sie nogami.
Ustawienia jej na biurku to sobie jednak nie wybrażam, chyba że masz na nim
naprawdę potężny nadmiar miejsca. Ten sprzęt najlepiej czuje się
na jakiejś bardziej dedykowanej szafce.

Ja drukuję najczęściej w 600 DPI - przy drukowaniu tekstu jakość jest
i tak zupełnie wystarczająca.

Nie za cicha (ale da się wytrzymać). Oczywiście warto rozejrzeć się za
kartą sieciową, jeśli nie ma w zestawie (na Allegro powinna dać się
kupić za jakąś stówkę). W standardzie tylko 4 MB RAM, może być przymało
do bardziej zaawansowanych zastosowań, a odpowiednie kości pamięci nie są
jakoś superpopularne (choć bardzo intensywnie się nie rozglądałem).

O trwałości toneru się nie wypowiadam, bo się drań jeden jakoś nie chce
zużyć :)

Ogólnie - bardzo polecam. Po męczeniu się z tanimi (ale nie w
eksploatacji) atramentówkami HP (zupełny koszmar) oraz tanimi
(i wooolnymi) laserówkami HP - model 4000 spasował mi nadzwyczajnie,
choć nie drukuję na tyle dużo, żeby inwestycja mi się jakoś szybko
zwróciła.

--
Andrzej Rumin