Re: jak rozdzielić net odbierany radiowo ?

Autor: kobaw <vackoba_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 02 Jan 2006 - 14:06:55 MET

Użytkownik "netcomp" <netcomp@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:dparm8$1qn$1@inews.gazeta.pl...

> faktycznie, mają takie złącze, ale moim zdaniem słuzy ono do podłączenia
> zewnętrznej anteny która ma zwiększyć zasięg sygnału dla pc odbiorczych,
> czyli jest to raczej wyjście
>
> a mi chodzi o wejście do którego mógłbym podłączyć sygnał internetowy z
> anteny z dachu
>
> to chyba nie to samo, wyprostujcie mnie proszę jeżeli się mylę

mozna podlaczyc antene w miejsce tej malutkiej antenki ale musisz pamietac
zeby AP mogl dzialac w trybie klient, ten DLINK obsluguje ten tryb,
ewentualnie polecam PLANET WAP-4033 (inne zlacze ale mysle, ze z
przejsciowka nie bedzie problemu).
Nie wiem tylko czy sam AP wystarczy jezeli jestes rozpoznawany po adresie
MAC, w takim przypadku potrzebny bedzie router.
Taniej chyba bedzie polaczyc komputery kablem, bo w przypadku radiowego
podzialu to kolejny AP bedzie potrzebny. W tym pierwszym przypadku
rozwiazanie to jedno urzadzenie, ktore zawiera Router+AP+switch (np Router
+ AP D-Link DI-714P+ tani nie jest ale ma RP-SMA) ewentualnie z tanszych
http://www.apollo.pl/?mod=store&grp=37.
Z tego co pamietam to aby AP odbieral syganal i jednoczesnie go dzielil to
musi obslugiwac WDS (Wireless Distribution System), z tym, ze AP z ktorego
przychodzi sygnal rowniez musi miec wlaczony WDS dla twojego AP.
Plusem rozwiazania Router+AP+switch to predkosc przesylania danych wewnatrz
sieci.
Nie jestem w tym temacie specjalista i moze jest jakies inne(tansze)
rozwiazanie np. jak napisal LUKY pare postow wyzej.

pozdrawiam