Re: instalacja Neostrady i router sprzętowy - kilka pytań

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sun 01 Jan 2006 - 16:32:53 MET

JoteR napisał(a):

> zadzwoniłem na ichni helpdesk aby o coś tam dopytać, po podaniu danych
> rozmówca z urzędowym smutkiem stwierdził, że "brak możliwości technicznych
> do podłączenia u pana Neostrady". Moje nieśmiałe tłumaczenie, że od 3
> tygodni pomykam bez problemu na 512 kbs wywołało 15-minutową konsternację

Jakoś nie tak trudno mi w to uwierzyć biorąc pod uwagę opowieści o
"specjalistach" z TP, jedne znam z własnego doświadczenia, a inne w
wielkiej ilości krążą po sieci. Mój ulubiony to przypadek, kiedy MacUser
zadzwonił na infolinię, zapytali jakiego systemu używa, w odpowiedzi
padło oczywiście MacOS X. Na co TP: "Proszę najpierw zainstalować
Windowsa". :D Niestety nie jestem w stanie przypomnieć sobie gdzie to
słyszałem, ani w żaden sposób zweryfikować autentyczności, ale tekst
mnie rozwalił. :)

Sam pomyślałem, że jest całkiem możliwe, że monterzy zrobili swoje w
mojej centrali, ale informacja o tym jeszcze nie dotarła do gościa przy
komputerze z którym rozmawiałem. Tak więc dziś rano zainstalowałem
sterowniki i zainstalowałem modem. Niestety nic z tego - trójkątna
ikonka obok zegara jest czerwona, nie pojawiają się wartości dostępnych
transferów, a przy próbie połączenia centrala nie odpowiada... :( Tak
więc trzeba poczekać na TP. :(

> najprostsze rozwiązanie problemu - dostosowanie linii do informacji w ich
> bazie, czyli ciach - i Neo ni ma.

A to nie jest tak, że jeśli nie masz netu przez określony okres czasu
przysługuje CI prawo do zerwania umowy?

> A quod attinet tej niebieskiej aplikacji - podobno uniemożliwia
> udostępnianie łącza.

Miałem kiedyś tą aplikację przy pakietach internetowych i rzeczywiście
utrudniała grzebanie w opcjach połączenia dial-up, w tym również
uniemożliwiała włączenie udostępniania. Mi jednak jakimś cudem udało się
to ominąć korzystając z windziarskiego kreatora konfiguracji sieci, no i
ruszyło - miałem jednocześnie niebieską aplikację i net udostępniony na
drugim kompie, co prawda przez modem, ale moja siostra mogła posiedzieć
na GG gdy przeglądałem strony.

> Podobno, bo u mnie już instalator się na niej wywrócił, tak więc
> posadziłem tylko sterownik od tego Sagema, Dial-Up "sam się dodał" i
> wystarczy.

Też postawiłem sam sterownik, modem ładnie się zainstalował, ale
połączyć się nie mogę, wszystko wskazuje na to, że problem leży w
opieszałości techników z TP... Testowałem dziś rano, dziś na pewno nic
nie ruszy, wątpię też, żebym przeżył miłe zaskoczenie po powrocie z pracy...

> (uwaga - ciągnie 400mA i myszka ca 100 mA na tym samym koncentratorze
> powoduje resety modemu)

Nie używam żadnych hubów USB - modem na osobnym gniazdku. A tak przy
okazji - w czym myszki PS/2 są gorsze od USB? ;)

# /George Orwell - Rok 1984/