Re: Polećcie kontroler SATA

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 01 Jan 2006 - 16:49:34 MET

"latet" <latet@latet.pl> wrote in message
news:dp719a$6p9$2@inews.gazeta.pl...

> Kupiłem taki:
>
> Kontroler Mint PCI SATA
> -----------------------------
> Chipset Silicon Image SIL3112

Dobry podstawowy uklad, stosowany miedzy innymi w kontrolerze Adpatec'a
ASH-1205SA

> 2 porty wewnętrzne + 2 porty zewnetrzne (po przestawieniu zworek)
> Pudełko zawiera:
>
> a.. karta Serial ATA
>
> b.. CD z Driverami
>
> c.. 2 kable Sata + Zasilanie Sata
> Nie wiem czy wspiera NCQ, zresztą nie wiem też, czy w praktyce
> bym to odczuł...

Nie, nie wspiera...

> Czy w przypadku dysków SATA też jest coś takiego jak tryb DMA-x,
> ktory bardzo znacznie decyduje o prędkosci max?

Tak, ale dyski SATA z definicji pracuja w UDMA wiec wlascwie niczego sie nie
ustawia...

A tak na boku to jak juz okrzepniesz troche to mozesz tego MINTa chyba
przerobic na ADAPTEC'a (roznice sa w predkosciach - testy chyba byly na
tomshardware ale ogolnie - adaptec byl wydajnieszy w kopiowaniu malych i
srednich plikow, troche wolniejszy w trybie burst)