Re: instalacja Neostrady i router sprzętowy - kilka pytań

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sun 01 Jan 2006 - 08:51:17 MET

Witam!!!

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie instalacji tego modemu.
Zainstalowałem go, chociaż ludzie z TP twierdzą, że połączenie będzie
możliwe dopiero gdzieś w połowie przyszłego tygodnia. Zainstalowałem
tylko sterowniki z płytki, bez tej niebieskiej aplikacji. Obok zegara
pojawiły się dwie kolejne ikonki - czerwony trójkąt i "bezpieczne
usuwanie sprzętu" a w połączeniach kolejny numer dial-up.
Kiedy próbowałem skonfigurować połączenie do rejestracji nie da się
połączyć, nie ma odpowiedzi z centrali. A więc tak jak myślałem...
Ale dziwi mnie jedna sprawa, nie musiałem nic konfigurować jak w
przypadku zwykłego modemu - nie wpisywałem nawet żadnego numeru, a w
opcjach połączenia w miejscu numeru jest "adsl". Tak powinno być? To
znaczy sterowniki z płytki od Neostrady są już skonfigurowane pod
Neostradę, czy potrzebna jest jeszcze ta nieszczęsna aplikacja lub
trzeba coś ręcznie skonfigurować?
I w końcu co to jest to "bezpieczne usuwanie"? Muszę za każdym razem
wyłączać modem za pomocą tego okienka, żeby móc wyjąć wtyczkę z gniazdka
USB w komputerze?
Aha, zakładając, że wszystko jest już dobrze skonfigurowane, to tylko co
jakiś czas podłączyć modem do komputera i linii telefonicznej i
sprawdzać, czy trójkącik zrobi się żółty/zielony?
I jeszcze jedno pytanie - mam zainstalowanego antydialera, odezwał się
przy próbie połączenia, zezwoliłem na nie, więc to raczej nie on
przeszkadza. Chodzi mi jednak o coś innego - czy na ADSLu też jest
ryzyko złapanie jakiegoś dialera, który nabije mi rachunek, czy mogę
spokojnie zwolnić trochę zasobów usuwając ten program?

# /George Orwell - Rok 1984/