Re: Polećcie kontroler SATA

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Sat 31 Dec 2005 - 23:39:36 MET

Użytkownik "PAndy" <pandrw@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dp6g90$k94$1@news.dialog.net.pl...
> Ogolnie przejsciowki sa, kosztuje tyle kasy ile kontroler wiec nie warto
> sie
> w to wbijac (moim zdaniem)
> Kup kontroler na ukladzie firmy Silicon Image, wydaja sterowniki, dbaja w
> miare o nabywce, poza tym kontrolery na tych ukladach pracuja u mnie w
> robocie i dosc intensywnie sie z nich korzysta - dzialaja bez zastrzezen
> (mamy tez kontrolery firmy Promise - starsza seria bez wsparcia dla NCQ -
> ale to dlatego ze byly klopoty z driverami dla NT4 a to byle jeden z
> warunkow)

Kupiłem taki:

Kontroler Mint PCI SATA
-----------------------------
Chipset Silicon Image SIL3112
2 porty wewnętrzne + 2 porty zewnetrzne (po przestawieniu zworek)
Pudełko zawiera:

  a.. karta Serial ATA

  b.. CD z Driverami

  c.. 2 kable Sata + Zasilanie Sata
Nie wiem czy wspiera NCQ, zresztą nie wiem też, czy w praktyce
bym to odczuł...

Czy w przypadku dysków SATA też jest coś takiego jak tryb DMA-x,
ktory bardzo znacznie decyduje o prędkosci max?

Dzieki,

latet