Re: Kamera ---> DVD

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 31 Dec 2005 - 19:01:37 MET

"Robert Wańkowski" <robwan@wp.pl> wrote in message
news:dp5ts6$1ht$1@inews.gazeta.pl...
> Witam.
>
> Czego potrzebuję aby z kamery Panasonic NV-MX500 z kasety DV60 wypalić
> zawartość tej kaset na krążku DVD?
> Mam w.w. kamerę, nagrywarkę DVD, komp P4 3GHz, RadeonX700.
> Proszę o radę.

Jesli karta ma wyjscie firewire to po porstu potrzebujesz w kompie tez karty
z wejsciem firewire - czesc plyt ma to zintegrowane czesc nie, potrzebujesz
jakis sofcik do montazu i konwersji, jesli kupiles markowa karte graficzna
zobacz czy w pudelku niemasz softu np firmy ulead videostudio, moze byc
jakas wersja pinnacle albo adobe, mozesz tez po porstu poszukac karty
firewire z softem - koszt troche wiekszy ale sie nei gimnastkujesz, dziala i
robi co trzeba. nie wiem czy bedziesz mial kodek DV, moge ze swojego
dosiwadczenia polecic dwa darmowe: ffdshow lub cedocida - oba bez klopotu
sciagniesz z np www.free-codecs.com, z tego samego miejsca mozesz tez
sciagnac darmowe i bardzo dobre enkdery mpeg-2 quenc, nuenc i chyba
najnowszy jest HC encoder (pracuja one z rowniez darmowym softem ktory
nazywa sie avisynth - to bardzo potezne narzedzie - wada jest koniecznosc
pisania skryptow ale sa one bardzo proste, sa przyklady wiec nie powieniens
miec klopotow - virtualdubmod posiada edytor wspierajacy tworzenie skryptow)
alternatywnie mozesz uzyc jakiegos innego enkodera MPEG-2 (np TMPEGEnc) i
korzystac z np darmowego VirtualDub'a, oprocz tego potrzebujesz
oprogramowania do tzw authoringu plyty DVD (stworzenie struktury DVD) -
zalezy od ciebie jak bardzo rozbudowanego menu potrzebujesz...

Na poczatek poszukaj karty firewire do kompa z softem w pudelku - to chyba
najlepsze rozwiazanie