Re: Przejściówki USB - IDE czy warto?

Autor: Alan <ainvest_at_tlen.pl>
Data: Sat 31 Dec 2005 - 10:13:03 MET

> Użytkownik " Shreek" <pulikow SP@M poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> mam takie coś i jestem zadowolony. wiadomo ż ejeżeli ktoś mam usb 1.1 to
> prędkość niejest zawrotna ale na 2 to już jest przyzwoicie

Spokojnie możesz kupić. Nic się nie popsuje. Zdecydowanie z zasilaczem! bez
niego nie będzie działać. Kupiłem na allegro takie "cudo" w tym samym celu-
żeby podłączyć DVD i CDRW do starego laptopa na usb 1.1 Niestety okazało się
że usb 1.1 jest wystarczający do odtwarzania divixów ale już do filmów DVD się
nie nadawał - zbyt niska szybkość dekodowania danych i w efekcie rwał.
Dokupiłem więc od razu pcmcia na usb 2.0. Teraz nareszcie moge obejrzeć film
DVD i nagrywać CDRW/DVDRW. Co ciekawe mimo że mam usb 2.0 to jest on tylko 5
razy szybszy od usb 1.1. Teoretycznie wystarcza ale nagranie płyty DVD na
nowiutkiej nagrywarce liteona 1635 na kabelku usb-ide zajmuje mi ok. 45 minut
czyli nagrywa x2 a nero informuje że jest x8!! (nagranie 45 minut a przedtem
skopiowanie obrazu ok 40 minut, nagranie CDR zajmuje ok. 8 minut). Wygląda na
to że płyta główna staruszka laptopa jest za wolna, a może można coś zmienić?

poniżej link kableka ze sklepu skąd kupiłem.