Re: Polećcie kontroler SATA

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Fri 30 Dec 2005 - 19:40:08 MET

> Tak się zachowuje niemal każdy system. (Window też) I prawdopodobnie
> ten, o którym Ty piszesz -- realizuje to w sposób najgorszy z możliwych,
> bo Amigi do poważnych komputerów nigdy zaliczane nie były. :)

Tutaj się mylisz.
Odnośnie "poważnych komputerów": Amigi w ogromnej liczbie pracowały
między innymi w Lucasowym studiu efektów specjalnych - były używane
jeszcze nawet wtedy gdy powstawał Jurassic Park (służyły wtedy już
"tylko" do modelowania dinozaurów, które renderowane były już na
komputerach SG). Na Amigach wykonywane także wiele prezentacji
multimedialnych (np. oprawa meczy), w czasach, kiedy pecet nadawał się
tylko do biura. Poważnymi zastosowaniami Amigi były głównie efekty
specjalne (królowała tam Amisia długo, znacie taki program jak
Lightwave? gdy Amisia padła powstały jego wersje dla Silicon Graphics i
Pecetów) i multimedia (prezentacje itp.).
Odnośnie wielozadaniowości na Amidze: działała tak jak opisał to latet i
rozwiązanie było lepsze niż Windowsowe (nie wiem jak się ma do
Unixowych). Dodatkowo przestoje typowe dla Windowsa wynikają także z
konstrukcji peceta, który od początku niezbyt radził sobie z DMA i
przerwaniami, dlatego nawet najlepszy system operacyjny na pececie
raczej sobie z nimi nie poradzi.

> Zaraz dojdziemy do tego, że tylko badziewia były dobre, a to, na czym
> pracują na przykład stocznie (biura projektowe) do niczego się nie
> nadaje. :)

Tamte komputery (i ich systemy operacyjne - szczególnie AmigaOS) na
tamte czasy były szybkie, ale były także wydajniejsze niż dzisiejsze
komputery. Gdzie wydajność rozumiem jako stosunek prędkości zegara do
możliwości. Wynikało to także z większych optymalizacji programowych i
lepszych procesorów (każdy znawca mikroprocesorów ci powie, że intelowe
i amdekowe nieskończone kontynuowanie linii 286 to nie jest zbyt dobre
rozwiązanie) - lepszych w sensie lepiej zaprojektowanych i
wydajniejszych, że były wolniejsze to wiadomo (zegar zaledwie 7Mhz!).

> W zasadzie każdy przemysłowy czy w ogóle poważny system operacyjny
> tak się zachowuje, bo w przeciwnym przypadku by po prostu nie
> spełniał swoich zadań. :)

Tak zachowują się "systemy czasu rzeczywistego". Windows do takich nie
należy (chociaż chciałby :P).