Re: Jak sprawdzic istnienie uszkodzonych sektorow na dysku?

Autor: Szymon <szwyr.usunto_at_o2.pl>
Data: Wed 28 Dec 2005 - 13:20:00 MET

P@lmer napisał(a):
> A czy bad sectory moga zostać jakoś zakamuflowane? Noszę się z zamiarem
> zakupu używanego dysku twardego i chcę wiedzieć czy nieuczciwi
> sprzedawcy mogą na tym polu również istnieć.

Dyski mają "zapas" gdzie przenoszone są autmatycznie informacje z
uszkodzonych sektorów. Uszkodzone sektory są oznaczane jako nieużywane,
więc typowe narzędzie z windows nie pokażą tego. Ile sektorów zostało w
ten sposób przeniesionych pokażą narzędzia SMART.

--
Pozdrawiam, Szymon
(odpowiadając popraw adres)