Re: Optymalne umiejscowienie pliku wymiany SWAP

Autor: ToMasz <witu_at_polbox.KOM>
Data: Wed 28 Dec 2005 - 08:38:44 MET

> O czym jeszcze warto wiedzieć, na co zwracać uwagę lokalizując,
> ustalając i optymalizując plik wymiany?
>
> Pozdrawiam i z góry dziękuję za rzetelną pomoc,
> Palmer

dobrze jest gdy swap jest na fizycznie innym dysku niz reszta danych króre
są obrabiane, bo komp nie moze czytac pisac naraz danych i swapu.
dobrze jest, gdy swap ma stała wartosc równą wielkosci partycji bo wtedy
niema problemów z defragmentacja, tak jest w w liniksach.
Jak masz 1 gb ramu, to daruj sobie swapa! to najszybsze rozwiazanie. ja tak
mam i jest OK. jak masz cos dokupic to dokup pamieci a nie drugi dysk.
wskazówka. uruchom COS co sprawdza zapotrzebowanie na swap, na pamiec
fizyczną, transfer dysków i zapisuje wyniki raz na sekunde. uruchom Twoje
najbardziej pamieciożerne programy, i zobacz czy pamiec masz w 100% zajętą,
jak jest zajety swap i dysk. Wtedy bedziesz wiedział co Ci jest potrzebne.
ToMasz