Re: Kontroler SATA na MOBO

Autor: B.G <b0ggac.usunto._at_wp.pl>
Data: Tue 27 Dec 2005 - 16:52:03 MET

Użytkownik "FOX29" <fox29@o2.pl> napisał w wiadomości
news:dorc7n$nfq$1@news.onet.pl...
> Mam płyte asus p5p800 i dysk sata. W menedzer urzadzen nie ma jednak
> żadnego kontrolera SATA tylko 2 Ultra ATA a na każdym 2 mastery i 2
> niewolniki co w sumie daje 8 kanałów!?

prawie poprawnie - bo naprawde masz 6 kanalow gdyz do jednej tasmy sata
podlacza sie tylko jedno urzadzenie.

> Kontroler sata nie wymaga osobnego sterownika przy instalacji windy xp pro
> sp2. O co tu chodzi?

tak i nie; wymaga/albo nie wymaga
i to nie zalezy od tego czy to sata czy ata tylko od tego czy instalka
windowsa zna dany interfejs. interfejsy sata/ata wbudowane w mostki
poludniowe (tak jest w Twoim przypadku) najczesciej nie wymagaja podawania
dodatkowych sterownikow, natomiast te wbudowane w dodatkowe uklady scalone
na MB najczesciej wymagaja i to niezaleznie czy to sata czy ata.

> Czy dysk dziala w odpowiednim trybie bo jest widoczny jako ultra dma5?

wszystko ok, tak ma byc.

--
B.G          GG#51489