Celeron vs Pentium - szybkość pracy pamięci

Autor: Tomasz Del <vafloo.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 27 Dec 2005 - 09:00:17 MET

Witam Wszystkich,

Na początku chciałbym się przywitać, bowiem jest to mój pierwszy post na tej
grupie. Piszę, bo mam pytanie związane z pamięciami w dość leciwych już
komputerach.

Chciałem zapytać, czy to normalne, że w komputrze z Celeronem II 633Mhz
pamięci pracują o połowę wolniej niż w komputerze z PII 800 Mhz? Chodzi o te
same kości pamięci (SDRAM). W obu komputerach ustawiam takie same parametry w
BIOSie: taktowanie 100 Mhz, takie same cykle, czas dostępu itp. Efekt jest
taki, że wg programów testujących (Everest, memtest) pamięci w kompie z
Pentium mają przepustowość 250 MB/s, a przy Celeronie jest to 124 Mb/s.

Czy to jest normalne?

Z góry dziękuję za odpowiedź. Podzrawiam!