Re: Nowy zasilacz i stary UPS

Autor: Tomek Głuch <adres_at_w.stopce>
Data: Sat 24 Dec 2005 - 21:22:38 MET

Był sob, 24. grudzień 2005 07:34 gdy MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(a):

> No, może... U mnie np. jak UPS chodzi z baterii i monitor jest
> wyłączony, to przy próbie włączenia mam piękny reset komputera albo i
> wyłączenie się UPSa.

Chyba wszystkie współczesne monitory CRT przy włączeniu zasilania uruchamiają
samorozmagnesowanie (degauss) co skutkuje chwilowym poborem prądu rzedu
kilku-kilkunastu amperów. Co prawda w bardzo krótkim czasie ale to i tak więcej
niż pozwala moc przetwornicy w domowym UPSie. Przekonałem się o tym w
momencie jak monitor był najbardziej potrzebny a dookoła ciemno :)

--
Z pozdrowieniami, Tomek Głuch [ Linux Registered User #280206 ]
           [ tomek@SPAM-FEEwieliczka.int.pl ]