Re: "Message LED" na plycie glownej - po co?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sat 24 Dec 2005 - 17:02:54 MET

Użytkownik "Andre NH" <aturek@pro.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dodu0k$3lk$1@news.onet.pl...
> Witam.
>
> Zauwazylem w mojej plycie K8NF9 Ultra dwa piny, ktore zgodnie z
> instrukcją sa opisane jako MSG "Message LED/Power/Sleep LED". Znajduja sie
> one na lini wraz z "Power LED", "Power Switch", "Reset", itd...

Jak mniemam (skoro to inna para pinów niż te od "Power LED") służą do
podłączenia LED-a komunikującego o przejściu kompa w stan gotowości. Po
prostu podłącz na chwilę do nich wtyczkę od "HDD LED" i zobacz czy jak
przejdziesz w "Sleep Mode" to dioda migocze. Podobne rozwiązanie stosuje się
czasem w zintegrowanych sieciówkach które nie mają własnych diód więc można
z płyty wyprowadzić na zewnętrznego LEDa.

> Do czego one sluza? Czy mozna do nich podlaczyc wtyczke z obudowy,
> ktora ma odpowiadac za niedomkniecie bocznych drzwiczek?

Nie. To podłaczasz do pinów na płycie opisanych np "Chassis Intrusion
Detect"