Re: Problem z monitorem LCD - matryca

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Sat 24 Dec 2005 - 13:00:06 MET

> Na poczatku jak go dostalem to po nagrzaniu obraz normlanie sie pojawil i
> swiecil dosc ladnie pochodzil tak kilkanascie dni - ale nie byl uzywany z
> 2tyg i znowusz to samo. Ale tym razem nie chce zaskoczyl na normlany
> obraz...
>
> Matryca sie wypalila? Oplaca sie to naprawiac ew. ile to moze kosztowac?

Zapytaj na forum.mva.pl. Słyszałem, że jak matryca pada, to właśnie od
razu kolumnami subpikseli, stąd może faktycznie to jej koniec. Z drugiej
strony gdyby padła, oprócz tych pasów powinien być normalny obraz (tzn.
tylko kolumny, które wysiadły powinny być stale zapalone) - nie
napisałeś czy tak jest. W innym przypadku może to być pad elektroniki
sterującej - wtedy MOŻE da się coś jeszcze naprawić (ale raczej nie poza
serwisem producenta i nie tanio - musiałby być wymieniony cały
układ...). Jeśli padła matryca, monitor można wyrzucić do kosza, zapewne
i tak to go czeka.