Nagrywarka DVD LG 4167b - problemy

Autor: Sebastian Kujath <kujatek_at_WYRZUCpoczta.onet.pl>
Data: Fri 23 Dec 2005 - 20:23:31 MET

Witam
Zakupilem ostatnio nagrywarke DVD LG GSA-4167b. Niestety jest problem. Gdy
uruchamia sie windows xp prof. komputer sam sie restartuje.
Od razu na poczatku napisze, ze sprawdzilem ja na innym komputerze (z
win98se) i tam jest rozpoznawana i nagrywa prawidlowo. Tak wiec musi byc
sprawna.
Z poczatku myslalem ze jest to wina zasilania, ale to na pewno nie to.
Nawet gdy byla tylko ona i jeden dysk objaw byl ten sam.
Przez bios jest rozpoznawana prawidlowo.
Na niebieskim ekranie przy restarcie mam informacje, ze przyczyna problemu jest plik
afs2k.sys. (ktory bez tej nagrywarki dziala oczywiscie prawidlowo, chociazby z
nagrywarka rw lite-ona). Jest tez PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA z bledem 0x00000050
oraz wczesniej mialem tez blad 0x0000007e. PRzy obu jako przyczyna bledu jest
afs2k.sys. Co bylo na miejscu PAGE... przy 7e nie zapisalem i nie pamietam.

Dodam jeszcze, ze przez jakis czas troche zaczela nawet chodzic. Ale po kolei.
Po podlaczeniu pierwszy raz do kompa z calym osprzetem (Segate 80GB, WD 80 GB i
Lite-On ltc48161h) mialem restarty no i doszedlem do tego ze to moze byc wlasnie za
slaby zasilacz. Wiec po odlaczeniu czego sie dalo uruchomilem komputer, no i poszlo.
Nagrywarka nie zostala rozpoznana w menedzerze urzadzen jako swoj model, tylko jako
"naped dvd-ram" czy cos takiego. Momentami byla tez tylko jako cd-rom. Nawet udalo
mi sie nagrac jedna plyte dvd. Niestety naped nie chcial jej juz odczytac. Ale plyta
jest nagrana prawidlowo i dziala w innym napedzie jak i w tym tylko na drugim
kompie. Po tym odlaczylem ja i sprawdzilem na tym drugim. (dziala ok). Po ponownym
podlaczeniu juz nic z niej nie wyciagnalem i jest tak jak to opisalem na poczatku.
Czyli restart przy inicjalizacji systemu (przy wchodzeniu juz na konto, a nie przy
ekranie logowania). Nawet udalo mi sie kiedys wejsc do menedzera urzadzen i
podejrzec, ze naped sie pojawia z prawidlowa nazwa. Kilka sekund pozniej jest zawsze
restart.

Z profilaktycznych rzeczy zainstalowalem jeszcze aspi, ale to nic nie dalo.

Prosze o pomoc
Sebastian