Re: czy ten laptop to dobry wybór?

Autor: Arek Siekiera <areksiekiera_at_gmail.com>
Data: Fri 23 Dec 2005 - 17:01:42 MET

Użytkownik "d'plus" <dplusUSUN_TO@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:dogrtc$qqt$1@nemesis.news.tpi.pl...
> http://skapiec.pl/site/cat/17/comp/13263
> chodzi o acer aspire 3023wlmi

Jesli potrzebujesz laptopa na biurko zamiast desktkopa to wydaje sie byc
dobrym wyborem. Jesli potrzebujesz komputera mobilnego (do czego domyslnie
powinny byc laptopy) to kompletnie nie polecam. Acer'y ladnie wygladaja i
maja stosunkowo dobre parametry, ale wrzuc go ze dwa razy do plecaka i
zobaczysz roznice miedzy nim a np IBM'em

> Uparłem się na Sempron bo zdecydowałem, że to będzie dobra moc za rozsądną
> cenę. Pentium M zdyskwalifikowałem ze względu na brak porównania wersji
> mobilnych procesorów Pentium M do odpowiedników

Bardzo dziwne podejscie... Masz mnostwo testow porownawczych np w
google.com. A co do AMD to sam uzywam Athlona w desktopie... ale do laptopa
to kompletna pomylka (chocby ze wzgledu na poziom ciepla i pobor energii).
Pentium M (czyli procesory w technologi Centrinio) to zdecydowanie najlepsze
rozwiazanie. Szybki i energooszczedny, nie grzeje sie (co odczujesz po
halasie na wentylatorach - a raczej ich braku).

> Czy znacznie róźni się wydajnością wersja mobilna x700 od klasycznego
> radeona?

Nie, sa raczej porownywalne.

Generalnie za ok 3,5 K zl ciezko kupic sensownego laptopa w pelnym tego
slowa znaczeniu. Acery, Asusy i inne maxdaty sa dobrym rozwiazaniem ale pod
warunkiem ze cie na to stac. Bo za rok jak bedziesz potrzebowal szybszego
procka lub karty graficznej o upgrade'ie nie bedzie mowy... a przy sprzedazy
bedziesz mogl liczyc byc moze na 30-40% ceny jaka teraz zaplacisz. Wiec
zastanow sie dobrze czy potrzebujesz laptopa, czy moze wystarczy ci dobry
desktop z ktorym zawsze mozna cos zrobic.

Pozdrawiam

Ps. Jesli potrzebujesz laptopa do pracy "w terenie" rozejrzyj sie chocby za
IBM'em T40. Uzywany a posluzy ci na pewno dluzej niz Acer prosto ze sklepu.