Maxtor 6Y120P0 i SMART problem

Autor: Pszemus <pszemus_at_o2.pl>
Data: Thu 22 Dec 2005 - 12:10:47 MET

Słuchajcie i osądujcie...
    Mam problem z moim dyskiem Maxtor'a 6Y120P0 (Diamond Max 9 - 120GB)
(plytka to DFI KT400 INFINITY). Otóż: od jakiegos czasu jak włączam
kompa po raz pierwszy po kilkunastu (i wiecej) godzinach nieużywania to
może się zdarzyć iż przy boocie dysk wywali BŁĄD DYSKU (jeszcze przed
startem windy), potem czasem pomaga reset (ładuje się dalej), częściej
jednak nie. Wtedy należy uruchomić kompa z dyskietki startowej DOSa,
wejść na C: pochodzć, pochodzić, zbootować i winda ruszy... Dziwne....
Ściągnąłem ze strony Maxtora PowerMax'a i quick test wywalił że SMART
test failed (wróciłem do BIOSu, włączyłem SMARTa i rzeczywiście wyrzucił
żebym zback-up'ował dane i wymienł dysk :-), wyłączyłem SMARTA...
PowerMax zalecił full test. Full test przeszedł przez wszystko prócz
testu SMARTa i zalecił low level format.... łojezu... zbakapowałem dane
i zrobiłem low level format... i co? nic! SMART dalej się wywala (i w
BIOSie i w PowerMaxie). Dysk do wymiany? Help needed.

(Pytanie pomocnicze: WinXPSP2 nie chciał sformatować partycji 80GB na
FAT32 (brak takiej opcji). Zrobiłem to w DOSie... zepsułem?)

--
Pszemus
-==[ GG: 1620292 ]==-