Re: Niechęć czytnika DVD do wejścia w DMA pod WXP.

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Wed 21 Dec 2005 - 16:41:44 MET

"fist4sz3k" dobqeb$bnn$1@atlantis.news.tpi.pl

> Proste a działa. Zawsze tak robiłem w stacjonarnym jak jeden z napędów na
> jednej taśmie "przestawiał" się w tryb PIO. Po restarcie oba byłu już DMA.

Przed wysłaniem pytania na grupę tak uczyniłem. :)
W sumie restartowałem ze trzy razy komputer, co mi
się przytrafia ostatnio raczej nieczęsto. :)

W tryb PIO chyba czytnik/kanał przeszedł po tym,
jak go odłączyłem od zasilania elektrycznego. :)
A odłączyłem go, aby podłączyć skaner USB, który
jest zasilany z przewodu podłączanego wewnątrz
komputera do typowej wtyczki zasilającej. Kiedyś
tych wtyczek było dostatecznie dużo, ale później
odchudziłem komputer :) i usunąłem zeń to, co mi
zawadzało, a skanera na co dzień nie używam. :)
(fabrycznie skaner zasilany jest z normalnego
zasilacza wtykanego do kontaktu w ścianie, :)
ale aby tych wyczek było mniej -- zasiliłem
go z wewnątrz komputera)

No i po ponownym wetknięciu wtyczki do napędu -- miałem
PIO, zamiast DMA. Nie pomagały restarty i (: usuwania. :)
Poprawiałem tasiemki sygnałowe, sprawdzałem to i owo,
usuwałem :) z MenUrządzeń co trzeba, doinstalowywałem
napęd ręcznie, ,,aktualizowałem'' sterownik... No
i zapytałem na grupie, po czym uczyniłem jeszcze coś. :)

I to ostatnie coś dało skutek pożądany. :)

LC. :)