Re: Żeby w Święta nie buczało !

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 20 Dec 2005 - 07:46:48 MET

"Mariusz" <mk_NOSPAM@popnet.pl> wrote in message
news:do6v9h$6c6$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Jest model 2x droższy i dużo lepszy, mniejsze straty ;)

Pomijalne sa te straty a czy lepszy... no coz oba sa delikatnie mowiac nie
poprawne z punktu widzenia elektroniki (formalnie rzecz biorac powinien byc
balun symetryzujcy , dwa kondensatory separujace symetryczne wyjscie z
baluna i kolejny balun z powrotem desymetryzujacy uklad) - ale dziala, uklad
prost, przy odrobinie dobrej woli kazdy jeden moze sobie cos takiego w domu
majstrowac, wystarcza dwie F tzw beczki, dwa kondensatory, i kwalek rurki
termokurczliwej albe lepeij jakiejs plastikowe o srednicy wewnetrznej takiej
by mozna byl tam ciasno osadzic wspomniane beczki (czasem w slangu zwane tez
z angielska barelki) - masy beczek laczymy poprzez kondensator, to samo z
linia sygnalowa - dobrze byloby gdyby kondensator mial dosc grube
wyprowadzenia tak by ciasno weszlu wewnatrz beczek - wartosc kondensatora
nie jest krytyczna - wlascwie mozna uzyc kazdego kondensatora z przedzialu
470pF - 10nF - wiekszego nie ma sensu bo bedzie duzy - istotne jest by
kondensator byl na jak najwyzsze napiecie pracy - co najmniej 600 V - im
wieksze tym lepsze - bardzo dobre sa kondensatory filtrujace z zasilaczy
(takie niebeiskie wysokonapieciowe na 3000V np).
Przy takim separatorze (takim zrobionym samodzielnie albo kupionym) mozna
spodziewac sie powstania lekkich odbic i minimalnie wiekszej podatnosci na
sygnal zaklocajacy (aby tego nei bylo trzeba by uklad zaekranowac ale w taki
sposob by nie polaczyc mas galwanicznie bo wlasnie separujemy masy
galwanicznie) - idealem bylby uklad z balunami (co prawda wieksze tlumienie
ale za to poprawne z punktu widzenia sygnalu RF dzialanie)
no i to tyle, mam nadzieje ze bedzie mi darowane takie rozpisanie