Re: sprężone powietrze, niepalne

Autor: michu <michu1982_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 18 Dec 2005 - 20:00:17 MET

"odziu" <odziu@tlen.pl> nwklepał

> Wedłóg mojej wiedzy to nie ma powietrza palnego, nawet jak się
> je spręży.

W "powietrze" w puszkach nie ma żadnego związku z powietrzem
atmosferycznym. nie dało by się trzymać skroplonego powietrza w
zwykłym dezodorancie, a samo sprężenie kilka razy powodowało by że
długość działania puszki była by rzędu sekund.
W puszkach jest jakiś skroplony gaz, w tych nieoznaczonych
"niepalne" propan-butan pewnie, a w tych niepalnych CO2 lub jakiś
inny gaz, wiem że przynajmniej część nie zawiera CO2 bo gaz ma
słodkawy smak, ten opis pasuje do podtlenku azotu N2O. Chcę się
dowiedzieć czy tak jest rzeczywiście i czy pojawiła się
alternatywa dla nabojów do syfonów do bitej śmietany w
pozyskiwaniu gazu rozweselającego :)
michu