Re: Szukam LCD 17

Autor: mgs <magness2_TOUSUN__at_poczta.fm>
Data: Sat 17 Dec 2005 - 22:20:45 MET

> Moje kryteria:
> - cena do 1400,
> - przeznaczenie głównie internet i biuro ale nie powiem czasami lubię
> pograć w jakąś strategię lub FPP.

Radziłbym coś na PVA (masz większą pewność że nie trafisz na bubla),
chociaż niekoniecznie - zależy czy cenisz jakość kolorów i czerni, czy
też bardziej zależy ci na tym, żeby przy przewijaniu stron i grach nie
było smużenia (tylko na ciemnych jak filmweb przeszkadza smużenie w
przypadku PVA, jasne się przewijają ładnie), bo z dopalaczem za tą cenę
chyba nic nie kupisz.
Sprawdź czy monitor nie jest dla ciebie za jasny - to dośc ważne w
biurze. Niektórzy używają monitora w ciemnościach - wtedy mało który LCD
sobie radzi (są po prostu za jasne).

> Zależy mi na tym aby wyświetlane kolory były jednolite (w pracy mam
> SAMSUNGA, który przy brzegach ekranu oraz w środku wyświetla jaśniejszy
> kolor - widoczne kiedy ustawię sobie jednolicie szare tło pulpitu).

Koniecznie zobacz w sklepie czarne i szare tło przed zakupem na danym
monitorze - nie ma chyba sklepu, gdzie by ci na to nie pozwolili :). W
przypadku PVA będzie mniejsza szansa na niejednolitość (drastyczną - bo
jakaś zawsze będzie) podświetlenia.

> Zależy mi również na tym aby nie miał martwych pikseli.

Wszystkim zależy :).
Jeśli chcesz mieć to zapewnione, to musiałbyś chyba dołożyć trochę
pieniędzy do jakiegoś Philipsa albo dużo pieniędzy do jakiegoś EIZO ;).