Re: DVD-RM? oraz MountRainer

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sat 17 Dec 2005 - 17:42:10 MET

FOX29 <fox29@o2.pl> wrote:

> Czy wasze nagrywarki dvd też są widoczne w systemie jako dvd-rm? Co
> oznacza to RM? Moja to Liteon shw-16h5s.

            Sugeruje jeszcze raz przyjrzec sie tym literom. I isc do okulisty,
bo zapewne to jest RW, a nie RM ;) A ozancze ze naped jest nagrywarka
jedno/wielokrotnego zapisu w odroznieniu od oznaczenia DVD-ROM.
                                                           ^^^

> Drugie pytanko- to, czy to normalne, że ten napęd nie obsluguje
> MountRainera, przynajmniej według NERO?

            Wg specyfikacji nie obsluguje, zreszta nie ma chyba na rynku
nagrywarki DVDRW obslugujacej MtR, podobnie jak tryb DAO-RAW. Technologia
zapisu DVD jest stosunkowo mloda, a producenci musza nas jeszcze czyms
"zaskoczyc" w koljenych modelach by uzasadnic zmiane - w koncu napedy
ngrywajace x16 oraz DL sa na rynku od dawna. Poza tym mam wrazenie ze w
zwiazku z obsluga DVD-RAM przez praktycznie wsystkie napedy nowej generacji
producenci odpuscili sobie MtR w nagrywarkach DVD. Zalecy Ci na tej funkcji
- powinienes miec i nagrywarke DVDRW i CDRW, poza specyficznymi wymaganiami
nie jest to jednak konieczne.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl