obudowa do PC z przewiewem dysków

Autor: Pink <pink25_at_o2.pl>
Data: Thu 15 Dec 2005 - 18:47:58 MET

Witam

Zamierzam zmienić swoją obudowę komputera i potrzebuje rady na jaką...

Cena- dobrze aby max 200 zł...

Co musi spełniać...

Zmieniam bo teraz mam kłopoty z temperaturą w środku i chciałbym temu
zaradzić.

W środku mam 2x HDD Samsung SP1614N 160GB, nagrywarka i czytnik DVD,
zasilacz chieftec, małogrzejąca grafika, płyta z chipsetem tylko na
radiatorze, RAM- 2 x 512, proc-Athlon 3 GHz +sporo kilka innych kart mało
grzejnych. Jedynymi wiatrakami są 2 wiatraki w zasilaczu i 1 na procesorze.

Praca normalna/lekka to 50-52 stopnie na procu i ok. 45 stopni na chipsecie
płyty. Zajmuje się trochę montażem filmów i wtedy są: wielogodzinne
obliczenia proca i ogromna praca dysków, temperatura proca wtedy wzrasta do
56-57 stopni. Ale nie to nie jest najgorsze. Najgorsze jest to, ze strasznie
się grzeją dyski twarde, praktycznie nie da się ich dotknąć w i ostatnio mam
ciągłe pady jednego HDD, tego który się bardziej grzeje... zdejmuje mi
patrycję i w ogóle cuda się dzieją i zauważyłem, ze dzieje się to w
szczytach temperaturowych także przyczynę obstawiam jako temperaturę.

Teraz komputer mi cichutko pracuje i chciałbym aby tu się wiele nie zmieniło
w nowej obudowie. Teraz dyski maja tragiczna wentylację , jeden z nich w
sumie jest prawie dookoła otoczony blachą obudowy i wszystko w plątaninie
kabli bo cholernie ciasno jest. Dobrze aby nowa obudowa miała system
szybkiego wyjmowania HDD bez śrubek jak np. tu:

W ogóle ta powyższa obudowa podoba mi się lecz jest za droga, dodatkowo
wentylatory trzeba jeszcze dokupić.

Myślę o podobnej obudowie (może jakiejś mniej znanej firmy) aby można było z
przodu dać wentylatorek na dyski wciągający powietrze do obudowy a z tyłu
dać wentylatorek wypychający powietrze na zewnątrz...

Obudowa nie musi mieć bajerów w stylu wyświetlaczy LCD i 3-5 czujników
temperatury ale jak będzie no cóż... , niech będzie J .

Z przodu powinna mieć przynajmniej port usb (dobrze aby audio + fire wire).

Poradźcie co warto kupić ?

Pozdrawiam

Pink