Re: Jaki LCD na chore oczy ?

Autor: ToMasz <witu_at_polbox.KOM>
Data: Thu 15 Dec 2005 - 17:56:04 MET

> Są dwie szkoły. Jedna to zakup panelu 15" 1024x768 lub
> 19" 1280x1024. W obu przypadkach przy rozdzielczości
> logicznej 96 dpi typowej dla pecetów uzyskuje się
> sensowny rozmiar znaków i symboli, nie męczący wzroku.
> Dla niektórych to jednak za mało.
>
> Druga szkoła to kupno panelu 17" lub 19" niezależnie od
> rozdzielczości i zwiększenie rozdzielczości logicznej do
> 120 dpi. Wszystko staje się wtedy większe i przy okazji
> znacznie gładsze i wyraźniejsze, jednak nie wszystkie
> systemy i programy sobie dobrze z takim ustawieniem
> radzą.
ze jak? miniejsze czy wieksze? bo chyba jest na odwrót?
ja mam CRT19 wiec obszar widzialny mam doklanie 18 cali i mam rozdzielczosc
1280x960 dziwna moze , ale widze OK ( mam słaby wzrok)
O ile dobrze policzyłem mam ok 88 DPI i w windowsie ustawione duze czcionki
(domyslnie na 120%) gdybym dał wiecej DPi czyli wiecej punktów na ten sam
obszar widzialny, to raczej nie odczytałbym napisów pod ikonkami....
gdzies popełniem błąd?

ToMasz