Re: Panel LCD a programy DOS-owe

Autor: g e y b <geyb_at_polbox.com>
Data: Thu 15 Dec 2005 - 11:48:38 MET

Nie mam dużego doświadczenia w tym temacie, ale zetknąłem się parę razy
z tym problemem. Niektóre monitory LCD działają co najmniej dziwnie
podczas wyświetlania DOS-owych pseudografik w trybie tekstowym. A to
obraz jest nieco przesunięty, czasami nieco rozmyty (nienajlepsze
rozciąganie do wys. rozdz.), często zdarza się, że obraz nieco smuży i
jest coś jak efekt mory, co w wielu monitorach można zniwelować w menu
za pomocą ustawień phase i czegoś tam jeszcze. Ale nie wszystkie LCD
dobrze sobie z tym radzą. Co ciekawe, nie spokałem się z takimi "jajami"
w notebookach, które przecież od zawsze miały ekrany LCD.