Re: Ch³odzenie dysku radiatorem

Autor: ToMasz <witu_at_polbox.KOM>
Data: Thu 15 Dec 2005 - 09:03:20 MET

Rados³aw Sokó³ wrote:
> Wiesz... Dysk twardy sam z siebie ma dosyæ spor± powierzchniê
> wymiany ciep³a. Radiator co prawda nieco zwiêkszy pojemno¶æ
> ciepln± uk³adu i powierzchniê wymiany, ale nie w sposób decy-
> duj±cy dla dysku.

mam obudowe bez góry, blacha któr± sie sciaga - to 3 boki kompa( taki stary
model.) Pprzykrêci³em dysk do k±towników alumininiowych, a k±towniki do
blachywielkosci ca³ej góry kompa. Inaczej mówi±c jest dysk a 3 cm nad nim
du¿a blacha, k±towniki spaj±j± to w ca³osc. oczywiscie wk³±dam to od góry do
kompa, tak aby blacha zakrywa³a obudowe od góry a dyski wiszia³y nizej,
zaraz nad zasilaczem. pomimo baaardzo duzej powie¿chni ch³odzenia( blacha
jest mocno ciep³a) - nie jest to wystarczaj±ce,niema przep³ywu powietrza,
wystarczy³ wiatraczek puszczony na 5 V, ledwo co sie krêci, ale temp, dysków
spad³a z parz±cej do ledwo ciep³ej, tzn z 50 do 35. tak wiec doswiadczenie
potwierdza opinie Rados³awa.
ToMasz