Re: Windows 95 na Xeonie ?

Autor: pisarczyk <qq_at_qq.co>
Data: Wed 14 Dec 2005 - 18:57:26 MET

> W dokumentacji plyty napisane jest z jaki systemem producent
> _GWARANTUJE_ wspolprace m.in przez zapewninie supportu i bazy sterownikow,
> a nie z jakim systemem plyta bedzie dzialac a z jakim nie. Jak na razie
> platforma wintel nie osiagnela jeszcze takiego stadium rozwoju. Gdyby bylo
> inaczej na praktycznie zadnej plycie nie daloby sie uruchomic linuksa,
> *BSD, nie wspominajac o takich jeszcze rzadszych OSach jak QNX
> czy Solaris.
Słuszna uwaga.

> Nie udziwniona, a pewnie WIN95 OSR 2.x - jedyna wersja win95 ktorej
> _OD BIEDY_ jeszcze mozna uzywac na slabszych komputerkach. Starsze
> [podstawowe win95 950/a] nie wspiraly nawet FAT32.
Udziwniona, bo mam osr2, teoretycznie na tej płycie powinien działać.
Działanie polegan tym, że OS daje się zainstalować, stery do grafiki też,
ale już żadnych sterów kart osadzonych w PCI.

> 2. W95 działa tylko do 2 GHz (sprawdzone empirycznie:
> Mozesz podac jakis dowod/potwierdzenie tej tezy? Bo rownie dobrze
> moge napisac ze WIN95 dziala tylko do 300MHz (na K6-2/3 bez patcha).
Sorry za pewną nieścisłość. Może 200 w DDR traktuje jako 400.
Ktoś kiedyś na grupie miał problem z instalacją W98 na jakimś dobrym
sprzęcie. Podpowiedziano mu, że jakaś biblioteka wysypuje się powyżej 2GHz.
Mam Abit KV8PRO i amd 64 2800+. Swojego w95 nie mogłem zainstalować.
Przypomniał mi się tamten post. Na jakich ustawieniach instalowałem nie
pamiętam, ale zainstalowany W95 jeśli ustawię więcej niż fsb 200 i mnożnik 5
to podczas ładowania wykłada się. Mogę ustawić więcej niż 200, ale jeszcze
zmniejszę mnożnik i działa. Jeśli koniecznie chcesz poznać komunikat to mogę
przełączyć się i przepisać.

Pozdrawiam
Darek