Re: sapphire wybór

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Wed 14 Dec 2005 - 17:25:47 MET

 <xluc@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

            Jestes pewien ze to chodzi o ilosc pamieci lokalnej?
Bo czesto jako 256/128bit oznaczane jest w cennikach jako
256 bit (chipset) / 128 bit (magistrala pamieci) jakby to mialo
jakiekolwiek znaczenie - przeciez wszystki karty od 4 generacji
akceleratorow 3D (czyli od pierwszego Radeona i GF256) sa wewnetrznei
256bitowe - nawet tak pociachane jak zewnetrznie 32bitowa GF2 MX100.
Ale w handlu to nie jest wazne - istotne ze ladnie wyglada w cenniku.

> Chodzi mi o sam chipset, który lepszy?

            Oba, bo to ten sam chipset - RV350. W R9550 jest po prostu fabrycznie
niedotaktowany. Patrz na czas dostepu pamieci oraz jesli masz mozliwosc
sprawdzic - rodzaj chipsetu w danej serii - w wiekszosci jest to RV350, ale
zdarza sie zbudowany w oparciu technologie rozciagnietego krzemu RV360
- i to zarowno w R9550 jak i R9600, choc najczesciej w kartach oznaczonych
jako "XT, Turbo, Extreme" itp. niezaleznie od numeracji karty.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl