Re: Kondensatory na p³ycie g³ównej

Autor: EERIE <eerie_at_go2.pl>
Data: Tue 13 Dec 2005 - 23:07:27 MET

U¿ytkownik "CosteC" <costec@konto.nie_lubie_spamu.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:djbdgm$1ad$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Wymienia³em tak± p³ytê z tego powodu. Windows sie bluscreenowa³ od czasu
do
> czasu. Oficjalnie z ró¿nych przyczyn.

Mam p³ytê g³ówn± Soltek SL-75DRV4 i identyczny problem (nabrzmia³e
kondensatorki). Przez d³ugi czas u¿ywa³em kiepski zasilacz, który poda³ mi
po wymianie karty graficznej na nowsz±. Teraz mam Chieftec'a, ale problem
(samoczynne restarty oraz zwisy komputera) nadal wystêpuje i objawy z czasem
siê nasilaj±. Wszystko zaczê³o siê po wymianie procesora (Duron 1000 na AMD
1900+ Palomino). Wiatrak, jaki u¿ywam, nie jest do niego przystosowany.
Zastanawiam siê, czy sama wymiana kondensatorków na p³ycie oraz ch³odzenia
wystarczy. Czy jest mo¿liwe, aby uszkodzony by³ równie¿ procesor? Pytam, bo
pierwsze problemy pojawi³y siê tu¿ po jego wymianie...

Ps.: Zastanawiam siê, czy wymieniæ kondensatorki samemu. Znalaz³em na jednej
z grup dyskusyjnych propozycjê, aby - ze wzglêdy na technikê monta¿u
powierzchniowego - przylutowaæ nowe kondensatorki do drucików po starych.
Wówczas nie by³yby ulokowane tu¿ przy p³ycie, lecz wystawa³yby jakie¶ 1 do
1.5 cm. Mo¿e to (wystaj±ce prêciki kondensatorków) stanowiæ jaki¶ problem?