Re: Karta Graficza..... PCI

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Tue 13 Dec 2005 - 15:39:46 MET

Mariusz Gieros <mariuszgieros@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> No więc panowie z tego co przeczytałem wywnioskowuje ze jednak da
> troche ta karta graficzna (mowa o GeForce fx5500 256 mb 128b) wydaje
> mi sie ze wszystko bedzie szybciek działać niz na tej zintegrowanej.

            Owszem - bedzie szybciej niz na IEG. Dobrze ze _WRESZCIE_ podales co
to za grafika, bo wczesniej bylo wiadomo tylko ze to PCI [zwykle] i 256 MB
lokalnej pamieci. Biorac pod uwage ze lokalnej pamieci jest 256 MB moze to
dzialac nie najgorzej - tekstury nie powinny byc doczytywane w trakcie gry,
a dla gierek, ktore wymagaja 256 MB pamieci lokalnej i jeszcze doczytuja
tekstury dynamoicznie z RAM systemowego FX5500 to i tak o wiele za salba
grafika. Musisz jednak liczyc sie z faktem, iz _DUZO_ dluzej bedzie trwalo
wczytywanie leveli, uruchamianie gierek itp. - w koncu trzeba te wszystkie
tekstury przepchnac przez PCI, ktore oferuje tylko max 133 mb/s i do tego
do podzialu z innymi urzadzeniami, w tym kontrolerem dyskow, dzwiekowka,
sieciowka itp. Jesli mozesz miec ja za darmo [jak piszesz wczesniej
to mozesz wziac, inaczej zdecydowanie polecam jednak wymiane plyty gownej.
No i jesli mozesz wybrac cos innego to tez raczej z serii GF6xxx
- GF FX 5xxx strasznie slabo wypadaja w DX9, a wszystkie nowe gierki pisane
sa juz pod to API.

> Z tego co wiem to chyba zintegrowana zżera w moim przypadku 64 pamięci
> ram tak?

            Zalezy jak ja ustawisz, ale domyslnie tak. Do tego tam pamiec jest
strasznie wolna w porownaniu do pamieci i wspolczesnych kontrolerow pamieci
stosowanych na kartach graficznych.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl