Re: wymiana proca a reset biosu

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Tue 13 Dec 2005 - 01:17:34 MET

Dnia 12.12.2005, janek napisał(a):

> Witam, czy przy każdej wymianie proca jest konieczny reset biosu?

Nie, ale jest zalecany, i nie reset BIOSu a 'Clear CMOS'.

> czy bios nie powinien sam dopasować parametrów do procesora?

Czasem niestety nie.

> albo czy nie da się
> uruchomić biosu na starych parametrach i przestawić je na nowe, zanim
> procesor się spali? :)

Większość płyt na nF2 umożliwia np. uruchomienie kompa na domyślnych
ustawieniach BIOSu z jednoczesnym zachowaniem i możliwością zmiany starych
ustawień. Ale o tym znajdziesz w instrukcji do płyty.

> jeżeli jest to konieczne to jak się to robi?

Jest kilka sposobów, zworka, bateria, kombinacja klawiszy, odpowiedni
soft, i pewnie jeszcze jakiś, którego nie wymieniłem.

--