Zawieszający się komputer

Autor: Marcin <mogle_at_o2.pl>
Data: Mon 12 Dec 2005 - 10:36:19 MET

Witam

Kilkanaście dni temu sprzedałem mój stary komputer znajomej i od tego czasu
zaczął się zawieszać w losowych momentach (raz, dwa razy dziennie), czasem
nawet na wygaszaczu ekranu. Komputer jest identycznie skonfigurowany jak u
mnie w domu, nowe są tylko mysz, klawiatura, nagrywarka cd, cooler na
procesorze i modem usb neostrady. Wykluczyłem już winę windowsa, dysku
twardego i karty graficznej (po prostu je wymieniałem kolejno, a windowsa
instalowałem na nowo). Podejrzewam zasilacz ale chce się upewnić, bo jeżeli
to jego wina to czy objawia się to właśnie zawieszeniem komputera (nie
restartem lecz zamrożeniem systemu) czy może właśnie powinien się on
zrestartowac. Raczej wykluczam winę coolera ponieważ procesor to 700 Duron
więc mógłby on pójść nawet na samym radiatorze. Chyba że cooler w jakiś
sposób uszkodził zasilacz ponieważ znajduje się bardzo blisko niego (dotyka
go nawet). Jest to taka obudowa w której zasilacz nie jest podczepiony na
samej górze lecz nachodzi na płytę główną. Możliwe też, że uszkodziłem
procesor wymieniając cooler, (chociaż jestem prawie pewny że nie) wiec tu
moje drugie pytanie: czy uszkodzenie procesora może się tak objawiać?
Ostatnią rzeczą mogącą powodować te zwisy to ram (512 - 3 różne kości) ale
jak już wcześniej wspomniałem u mnie nie było z nimi najmniejszego problemu.
Zasilacz ma już pięć lat, jest nie firmowy, wiec może już tracić siły, dla
pewności daje linka z napięciami:
http://images5.theimagehosting.com/everest.png (czy tak ma być przy +2,5V ?)
Jeszcze wspomnę że przez jakiś czas kiedy komputer był wyłączony to buczał,
co u mnie w domu mu się nie przytrafiało.

Procesor: AMD Duron 700MHz
Cooler: Arctic Cooling Copper Silent 3
Mobo: Aopen MK33
Ram: Dimm 512 (256 + 128 + 128) (pracują z częstotliwością 100MHz)
Dysk: Segate 120GB
Nagrywarka: Philips 48x
Os: Win XP sp2

Za wszystkie rady będę bardzo wdzięczny.
Marcin