Re: problem z komputerem - Pomocy

Autor: Darek <dt1_at_go2.pI>
Data: Sat 10 Dec 2005 - 20:57:35 MET

yachuuWYTNIJTO@op.pl wrote:

> ale dysk jest prawie nowy, kupiony na poczatku listopada pierwszy wyminilem
> tydzien pozniej na nastepny, watpie abym trafil na dwa felerne dyski

Witam.
Ja rowniez polecam wymiane zasilacza. Szczegolnie, jesli do tej pory
posiadasz jakas "marke" codegen, tracer, megabajt itp.

Moja historia jest taka:
Posiadalem zasilacz codegen 300W (zabojcza marka...) do wcale nie tak
pradozernego zestawu. Komputer chodzil stabilnie, nic sie nie wieszalo,
tylko zalatwilem na nim 5 dyskow IBMa (zazwyczaj dzialaly od 2 do 4
tygodni). Pady dyskow zwalalem na producenta dysku (IBM - wiele
naczytalem sie o slynnej swojego czasu serii DTLA). Po pieciu wymianach
wymienili mi dysk na Barracude IV. Dysk wytrzymal 6 tygodni i... padl :)

Napiecia pomierzone na zasilaczu wydawaly sie dobre. Mierzylem
mierniczkiem, bo nie ufam wskazaniom BIOSu :) Zasilacz sie w sumie nie
grzal. Jednak po wymianie zasilacza na porzadniejszy (rowniez 300W, ale
FSP - mam go do dzisiaj) - od 3 lat nie padl mi zaden z dyskow (a mam
podmontowane w kompie 3 dyski 7200 RPM).

Tak wiec - stawialbym w pierwszej kolejnosci na zasilacz.

--
Pozdrawiam,
Darek