problem z konfiguracją sieci LAN

Autor: jerzy <yalcin.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Sat 10 Dec 2005 - 16:13:05 MET

Mam problem z konfiguracją sieci LAN. Mało się na tym znam i dlatego proszę
o pomoc. Kupiłem niedawno drugi komputer - laptopa i chcę połączyć 2
komputery w sieć. Kupiłem już kabel z przeplotem, mam karty sieciowe,
poustawiałem w Windowsie tak jak trzeba (zgodnie z poradami na różnych
stronach w necie) i... nic. Mam taką sytuację, że w jednym komputerze widzę
drugi, ale nie jest on jakby dostępny, nie mogę na przykład zobaczyć żadnych
informacji o nim, tylko widze jego nazwę. W drugim koputerze nie widać
pierwszego, ale gdy zamienię kabel końcami, sytuacja robi się odwrotna,
czyli w pierwszym nie widać drugiego, ale w drugim pierwszy tak...

Mam WIndows XP, poustawiałem adresy IP na 192.168.0.1 i ...2, maski itp tak
jak trzeba. Co może być przyczyną?