Re: [notebooki]: 15

Autor: rokko <piotrrola_at_widzew.net>
Data: Sat 10 Dec 2005 - 00:03:24 MET

Użytkownik " KaNo" <fluor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:dn7d1d$8ta$1@inews.gazeta.pl...

> że

> Po co sprawdzales?
> Wez kartke i policz. Proste zadanie z geometrii:
> Mamy dwa prostokaty, jeden o przekatnej 15", drugi o przekatnej 15.4".
> Jezeli stosunek boku a do b w pierwszym prostokacie wynosi 4:3, a w drugim
> 16:9, to o ile jest dluzszy bok b w pierwszym prostokacie?
> Podac prawidlowa odpowiedz?

nigdzie (a raczej - ja się nie spotkałem) w opisie notebooków nie podają że
wymiary matrycy odpowiadają proporcjom 16:9
problem polega na tym, że powstaje przez to mylne wyobrażenie potencjalnych
userów, że matryce o przekątnej 15,4" mają większe pole powierzchni niż 15"
(tak jak to jest w standardowych telewizorach 4:3)
być może się ośmieszyłem, ale notebookami zainteresowałem się całkiem
niedawno....

rokko