Re: komp sam sie restartuje

Autor: Proximus <proximus84_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Fri 09 Dec 2005 - 00:02:48 MET

kosik napisał(a):
> Witam
> Mam taki problem. Zmieniłem płyte główną, grafike i system. Co jakiś czas
> zdarza się, że komp sam sie resetuje (raz na kilka godzin). Nie ma reguły -
> albo zaraz po włączeniu albo po kilku godzinach. Sprawdzałem antywirem i nic
> nie znalazł. Robiłem format, wrzuciłem nowy system i dalej to samo- XP SP2.
> Zamieniłem się z kumplem zasilaczami - też nie pomogło. Nie mam już
> pomysłów. Czyżby problem był z płytą? Kupiłem częsci uzywane, bo nie opłaca
> mi sie pchać nowych do drugiego kompa i nie wiem czy mam już zatłuc
> [...]

Przetestować pamięć, sprawdzić czy nic nie jest podkręcone, sprawdzić
czy wszystko dobrze zmontowane. Sprawdzić mimo wszystko zasilacz, może
kolega też miał słaby shit?
Do testu pamięci użyć Memtesta, Prime95 czy Gold Memory.
Można też podpiąć tylko niezbędne komponenty: mobo, grafa, procek, ram,
HDD lub napęd optyczny i odpalić kompa, przetestować i później dorzucać
komponenty...
Ja stawiam na pamięć. Po diagnostyce napisz co było przyczyną.

--
Proximus