Problem z Athlon 800 Mhz slotA - pilne

Autor: michu <michu1982_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 07 Dec 2005 - 14:28:16 MET

Płyta: Biostar M7MKB, Via KX133, proc Athlon 800 Mhz slotA. Przy
ustawieniu proca na 800 Mhz (8x100) komp zwiesza sie w biosie i za
każdym razem zawiesza się początek ładowania win. Jak się ustawi
750 Mhz (8x95) w biosie chodzi, często udaje się załadować
windowsa i wiesza się po paru minutach. Zasilacz, ram, karta
graficzna sprawdzone. Rozebrałem proca, na aluminiowej części
obudowy są zgrubienia które mają dotykać rdzenia i 2 kostek cache,
te zgrubienia na cache są o pół milimetra za małe, kiedy obudowa
styka się z rdzeniem, brakuje z pół milimetra żeby zetknęła się z
cachem. Czy to może być przyczyną zwieszek? pasta termoprzewodząca
na kościach cache pokrywała ze 20 % ich powierzchni, reszta nie
dotykała do chłodzenia.
Jak będę go składał dam dużo pasty na ten cache i zobaczę czy
chodzi, jeśli nie może dało by się jakoś zmniejszyć mnożnik do 7
lub 6 może na zmniejszonej częstotliwości chodził by stabilnie,
coś mi się kojarzy, że służy do tego port krawędziowy na płytce
procesora, wie ktoś może gdzie znajdę dokładny opis jak to zrobić?
dzięki za każdą wskazówkę na 17 muszę wiedzieć co i jak
michu